Kontroll
Styrning, statistik och rapporter ger en samlad bild av företagets resekostnader.
Detta är vad vi är
vars verksamhet omfattar affärsresor för näringslivet och offentlig förvaltning, gruppresor, konferenser samt privatresor för våra affärsresenärer. Vi erbjuder en helhetslösning för rese- och möteshantering och hjälper företag med smarta och kostnadseffektiva lösningar för alla resetjänster.
Alla medarbetare har lång erfarenhet inom resebranschen och är omvittnat skickliga på att hitta de bästa och mest prisvärda lösningarna för våra kunder. Alla har bred kompetens och god kännedom om lokala och regionala förutsättningar, marktransporter, viseringar, försäkringar liksom andra resetjänster och behov som ni som kund kan tänkas ha.
Täby Resebyrå är en privatägd resebyrå som sedan starten 1981 finns i Täby. Våra kunder finns såväl i Stockholm som i övriga Sverige och Norden.
Vi är medlem i SRF – Svenska Resebyråföreningen och har ställt lagstadgad resegaranti till Kammarkollegiet.
Vi är
som är Nordens största resebyråorganisation. Där skapar vi tillsammans volymavtal som kommer våra kunder till del i form av bättre priser. Egencia förser oss också med moderna IT-lösningar. Både de som vi både erbjuder våra kunder och de vi använder själva.
Genom att utnyttja personalens kunskaper och den bästa tillgängliga tekniken kan Täby Resebyrå erbjuda högklassig personlig service kombinerat med moderna marknadsledande on-line tjänster som hjälper våra kunder att spara pengar, samtidigt som service och effektivitet förbättras.
Täby Resebyrå är Personuppgiftsansvarig (Controller). Vi använder uppgifterna för att kunna ge dig service rörande resebokningar via e-mail, sms, telefon och ibland via vanligt brev. Täby Resebyrå lämnar enbart ut dina personuppgifter till våra samarbetspartners (som flygbolag, tågbolag, hotell, bussbolag, rederier mm) för att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund. Den rättsliga grunden är att vi ska kunna ”fullgöra ett avtal”.
Vi sparar dessa uppgifter så länge vi har avtal om resebyråtjänster med dig eller din arbetsgivare. Viss typ av uppgifter måste vi behålla i enlighet med skattelagstiftningen. Vi delar aldrig med oss av dessa personuppgifter i annat syfte än ovan. Vi kan från tid till annan använda dessa uppgifter själva i syfte att informera dig om nyheter och förändringar som påverkar vårt uppdrag att utföra resebyråtjänster.
Ansvarig för hantering av personuppgifter på Täby Resebyrå är Mona Kågström.
Du kan begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort genom att sända ett mail till info till affars@tabyresebyra.se
Behandling av personuppgifter – Täby Resebyrå AB
Syfte
Vi värnar om din integritet. Du ska kunna känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Därför har vi upprättat den här policyn. Den utgår från gällande dataskyddslagstiftning och förtydligar hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och din integritet.
Syftet med den här policyn är att du ska få veta hur vi behandlar dina personuppgifter, vad vi använder dem till, vilka som får ta del av dem och under vilka förutsättningar samt hur du kan ta tillvara dina rättigheter.
Bakgrund
Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamål, och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.
Vi behöver också dina personuppgifter för att ge dig bra service exempelvis vad gäller resebeställningar, uppföljning och information.
Riktlinjer
Vilka personuppgifter behandlar vi? Vi behandlar endast personuppgifter när vi har laglig grund. Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall än när de behövs för att fullgöra förpliktelser enligt avtal och lag.
Här följer exempel på personuppgifter vi behandlar:
Hur får vi tillgång till dina personuppgifter?
Vi inhämtar inte dina personuppgifter utan samtycke. Det gör vi genom att låta dig fylla i uttryckliga samtyckesklausuler via formuläret i din resenärsprofil.
Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke. Vi kommer då inte längre att behandla dina personuppgifter eller inhämta nya, under förutsättning att det inte behövs för att fullgöra våra skyldigheter enligt avtal eller lag. Tänk på att återkallelse av samtycke kan innebära att vi inte kan fullgöra de skyldigheter vi har i förhållande till dig.
Vi får också tillgång till dina personuppgifter på följande sätt:
• Uppgifter som du tillhandahåller oss direkt (resenärsprofil)
• Uppgifter som vi får när du anlitar en av våra medarbetare
• Uppgifter som vi får när du kontaktar oss, söker anställning hos oss, besöker oss eller på annat sätt tar kontakt med oss
Vilken information ger vi till dig?
När vi samlar in dina personuppgifter för första gången kommer vi att informera dig om hur vi har fått tag i personuppgifterna, vad vi kommer att använda dem till, vilka rättigheter du har enligt dataskyddslagstiftningen och hur du kan ta tillvara dessa. Du kommer också att bli informerad om vem som är ansvarig för personuppgiftsbehandlingen och hur du kan kontakta oss om du har frågor eller behöver lämna en begäran eller förfrågan som avser dina personuppgifter och/eller rättigheter.
Behandlas dina personuppgifter på ett betryggande sätt?
Vi utarbetar rutiner och arbetssätt för att dina personuppgifter ska hanteras på ett säkert sätt. Utgångspunkten är att endast arbetstagare och andra personer inom organisationen som behöver personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter ska ha tillgång till dem.
Våra säkerhetssystem är utvecklade med din integritet i fokus och skyddar i mycket hög grad mot intrång, förstöring samt andra förändringar som kan innebära en risk för din integritet.
Vi har policys för IT-säkerhet för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas säkert. Vi överför inte personuppgifter i andra fall än de som uttryckligen anges i denna policy.
När lämnar vi ut dina personuppgifter?
Vår utgångspunkt är att inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part om du inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall vi lämnar ut personuppgifter till tredje part upprättar vi sekretessavtal samt säkerställer att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.
Ansvar
Täby Resebyrå är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas och att dina rättigheter tas tillvara.
Dina Rättigheter
Som registrerad hos Täby Resebyrå AB har du följande rättigheter:
– Uppgifterna behövs inte längre för det ändamål de samlades in för
– Om uppgifterna sparas med ditt samtycke och du återkallar samtycket.
– Om behandlingen grundar sig på en intresseavvägning och det inte finns berättigade skäl som väger tyngre än ditt intresse.
– Om personuppgifterna har behandlats olagligt.
– Om du invänder mot behandling för direktmarknadsföringsändamål.
Om du vill åberopa någon av dina rättigheter så kontaktar du vår VD Mona Kågström via telefon: 08-7921470 eller via e-post affars@tabyresebyra.se
Företags samhällsansvar (CSR, engelska Corporate Social Responsibility) kallas idén att företag ska ta ansvar för hur de påverkar samhället, ur såväl ett ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv.
Det finns ett ökat tryck på företagen att respektera mänskliga rättigheter, grundläggande arbetsrättsprinciper och grundläggande miljöstandarder oavsett var i världen de verkar. Man talar om att företagen har ett socialt ansvar, Corporate Social Responsibility, CSR.
Täby Resebyrå skall vara det självklara alternativet vid val av affärsresebyrå.
I ett samarbete med Perspektiv Hållbarhet tar vi ställning för miljö och tillväxt samtidigt som vi som företag blir grönare och mer hållbart.
Genom initiativet ser vi till att skogen i Rönna inte avverkas och binder därmed koldioxid för ett aktivt arbete framåt.
” Vi skall vara ledande som Affärsresebyrå inom service och kompetens för att tillgodose våra kunders behov av resor och reserelaterade tjänster, så att kundens verksamhet stöds”.
Täby Resebyrå är ett värdegrundsbaserat företag med en gemensam värdegrund som alla medarbetare varit med att utformat och agerar efter. Värdegrunden är central i det dagliga arbetet och sätter sin prägel på medarbetarna.
Ledorden är:
På ett professionellt och omtänksamt sätt har Täby Resebyrå´s personal alltid tagit hand om hela mitt resande
Vi har åstadkommit stora besparingar för vårt resande, tillsammans med Täby Resebyrå. Nu bokar vi det enkla resandet själva och nyttjar den personliga servicen när det är mera komplicerat.
Vi är mycket nöjda med det sätt som Täby Resebyrå ordnade vår konferensresa.
En riktigt bra resebyrå
Styrning, statistik och rapporter ger en samlad bild av företagets resekostnader.
Vi anpassar oss till era behov och vårt självboknings-system och IT-lösning underlätta er administration.
Allt resande, alla leverantörer, allt som kan behövas i samband med en resa; viseringar, passregler mm.
Mail, telefon, självbokning, reseapp, kundprofiler – allt på ett ställe och ett tillfälle.
7/24/365, vi erbjuder alltid alternativ.
Personlig kontaktperson tar effektivt hand om nybokningar, ombokningar, kompletteringar.
Vårt självboknings programme med reseapp är enkelt och snabbt att använda.
Vi administrerar företagskort eller resekonton från AMEX BTA, Diner Tac, First Card eller Air plus.